Danmark, EU og verden ved Friis Arne Petersen

19/10/2021

Kirkecentret, Kirketorvet 3, Nykøbing Mors

Danmark i EU  – hvordan er vores forhold til den store nabo, Tyskland? Er vi danskere hæmmet af vores EU-forbehold, eller er vi fuldt og helt med? Hvad er EUs indre udfordringer, og kan vi hænge sammen når Storbritannien har forladt os?

Hvor er vi i EU på vej hen, og hvordan er vores rolle i den stigende konflikt og konkurrence mellem USA og Kina? Skal DK og EU vælge side mellem USA og Kina? Eller kan vi fortsætte med at bestemme selv og samarbejde med dem, vi ønsker?

Friis Arne Petersen er tidligere direktør for udenrigsministeriet (1997-2005) og tidligere ambassadør i USA (2005-2010), i Kina (2010-2015) og i Tyskland (2015-2020)

Foredraget arrangeres af Nykøbing Mors Højskoleforening i samarbejde med Morsø Folkeuniversitet

Du er her: ForsideArrangementDanmark, EU og verden ved Friis Arne Petersen