Hvorfor stoler vi så meget på hinanden i Danmark?

Dato/klokkeslæt

26/10/2021

Morsø Folkebibliotek, Støberisalen, Holgersgade 7, 2. sal, Nykøbing Mors

Danskerne er verdensmestre i tillid til hinanden. Det er vigtigt, fordi den mellemmenneskelige tillid – eller den social tillid som den også benævnes – er den ”sociale lim”, der forbinder folk til hinanden og får et samfund til at fungere bedre. Et højt niveau af social tillid er derfor ofte påpeget som en væsentlig årsag til Danmark og de øvrige nordiske landes succes.

Men hvor kommer den høje tillid fra i Danmark? Har den altid været høj? Og er den truet – fx af stigende etnisk diversitet som følge af indvandring eller økonomisk polarisering?

Hør professor i statskundskab ved Københavns Universitet, Peter Thisted Dinesen, som har forsket i hvad der former folks sociale og politiske holdninger og adfærd.

Reservering og tilmelding

Tilmeldinger er lukket for dette arrangement.

Du er her: ForsideArrangementHvorfor stoler vi så meget på hinanden i Danmark?
www.morsoe-folkeuniversitetet.dk
    HP P PH@