06/10/2021

Morsø Folkebibliotek 2. sal, Holgersgade 7, 2. sal, Nykøbing Mors

Landets slægtsforskere er samlere med meget stort S. Meget få detaljer forbigås, og informationerne lagres omhyggeligt, alt efter deres art og type. MEN: Hvordan er det lige med at få alle de ”andre” til at synes, at det er spændende og interessant? Foredraget viser med praktiske eksempler, hvorledes du kan gøre dit stof interessant og spændende for andre. Du får en introduktion til, hvorledes du kan finde og ikke mindst ”dyrke” den gode historie. I virkeligheden skal der ikke så meget til: En notits i kirkebogen om barselsfeber, en registrering i en folketælling om en svagelig gammel kone på aftægt. Pludselig er den der, den spændende historie, som er en af de allervigtigste byggesten, når du vil skrive slægtens historie. Foredraget er bygget op over praktiske eksempler, der giver dig et indblik i de mange muligheder, der findes for at komme godt i gang og for at fange ”den gode historie”.

Foredraget arrangeres af Morsø Slægtshistoriske Forening i samarbejde med Morsø Folkeuniversitet

Du er her: ForsideArrangementUd over rampen – eller noget om hvordan du gør dit slægtsmateriale levende ved Erik Kann